Podsumowanie minionej edycji

 

Ponad 200 firm i marek z Polski, Belgii, Holandii, Indii, Litwy, Niemiec, Szwecji, Turcji, Ukrainy Wielkiej Brytanii i Włoch zaprezentowało swoje najnowsze kolekcje podczas Targów Wnętrz HOME DECOR 2017, które odbyły się w Poznaniu od 14 do 17 marca 2017 r.

Dla handlowców, projektantów oraz osób zainteresowanych wyposażaniem wnętrz ta najważniejsza w Polsce prezentacja wnętrzarskich nowości i inspiracji była idealną okazją do zapoznania się z trendami na kolejny sezon. - Targi Home Decor są bardzo fajnym pomysłem, by Europa i świat przyjechały i zobaczyły ofertę polskiej branży dekoracyjnej, a my Polacy byśmy mogli kupić to, co jest najlepszego w dekoracji wnętrz na świecie - mówiła obecna na targach Eva Minge w rozmowie z telewizją MTP TV.

>>> ZOBACZ RELACJĘ Z TARGÓW <<<

photofunia-1500292315.jpg

Ogromny postęp

- W tym roku targi HOME DECOR zrobiły gigantyczny progres. Widać było to między innymi, jeśli chodzi o jakość prezentacji wystawców. Bez problemu kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt stoisk można byłoby w całości przenieść stąd na targi do Paryża czy Frankfurtu - mówiła w wywiadzie z MTP TV Ula Michalak, autorka Interiors Design Blog, która rozwojowi tej imprezy przygląda się z zaciekawieniem od kilku lat. W tym roku powierzchnia targów w stosunku do 2016 wzrosła o 15 proc i wynosiła ponad 5.000 mkw. Ekspozycja zlokalizowana była aż w trzech pawilonach. Całość podzielona została na cztery bloki tematyczne: dekoracje, tekstylia, oświetlenie i artykuły do kuchni i łazienki. W każdej z powyższych przestrzeni znaleźć można było mnóstwo premierowych produktów.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznej edycji. Targi HOME DECOR rosną w siłę i znakomicie się rozwijają. Wszystkie cele, jakie sobie założyliśmy, zostały osiągnięte –podkreśla prezes zarządu firmy Toptextil Andrzej Moskała. Zaletą poznańskich targów wnętrz jest bardzo wysoki udział wśród zwiedzających klientów z zagranicy. W tym roku w całym bloku targów, w którym obok HOME DECOR odbywały się także Targi MEBLE POLSKA oraz arena DESIGN, uczestniczyło łącznie ponad 24.000 osób i co ważne aż 33 proc. pochodziło spoza Polski. – Są to wyjątkowe targi, na których można spotkać się z klientami z całej Europy i nie tylko. Dlatego warto tu być – zaznacza Kamil Ponachajba, Business Development Manager w firmie Famlight Glass Design.

collage.jpg

Jakie będą trendy?

- W tym sezonie modne będą bardzo mocne, naprawdę intensywne kolory – mówi Ula Michalak, która na bieżąco śledzi wnętrzarskie trendy. Jak wyjaśnia, wyjątkowo popularne będą ciepłe kolory, jak czerwień czy szmaragd, ale także wszelkie odcienie niebieskiego oraz barwy wpadające w zieleń, jak petrol blue. Uznaniem cieszyć się będzie oczywiście również szlachetny fiolet, który w tym sezonie został uznany przez Benjamina Moora za kolor roku. – Nie bójmy się wprowadzać ciemnych barw do naszych małych polskich mieszkań. Stosując równocześnie najmodniejsze obecnie dodatki, czyli złoto, chrom czy miedź, rozjaśnimy wnętrze oraz dodamy mu blasku i stylu – mówi blogerka. Podobnie jak w poprzednich sezonach, nadal bardzo modny pozostaje naturalny kamień, marmur, drewno, ale także welwet. Wszystkim tym trendom podczas targów można było się przyjrzeć w strefie Bloggers Zone, która już po raz kolejny wzbogaciła ekspozycję HOME DECOR. To inicjatywa grupy opiniotwórczych blogerek wnętrzarskich, które przy współpracy z wystawcami - wykorzystując własną kreatywność i znajomość trendów - zaaranżowały specjalną przestrzeń na ekspozycji targów. Oprócz Uli Michalak (interiorsdesignblog.com) w projekt zaangażowały się w tym roku także Marta Cerkownik (greyandcosy.pl) i  Katarzyna Gal (homeglamournow.blogspot.com). Blogerki wykorzystały meble i dodatki z oferty wystawców Home Decor i Meble Polska. Pierwszego dnia targów w pawilonie powstała ciekawa przestrzeń mieszkalna, którą zwiedzający mogli oglądać przez cały ich okres.

kaboompics-32731879704_o-002.jpg

Szkolenia dla profesjonalistów

HOME DECOR obejmował także cykl szkoleń skierowanych do przedstawicieli sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz. W ich trakcie dr Marek Borowiński, znany jako Shop Doctor, odpowiadał na pytania, jak prowadzić marketing sensoryczny w  mediach społecznościowych i jak stworzyć skuteczny PR sklepu dekoracyjnego, aby więcej sprzedawać. Przedstawił także najnowsze tendencje w tkaninach obiciowych i dekoracyjnych na kolejny sezon.

Następna edycja targów Home Decor odbędzie się od 6 do 9 marca 2018r. Zapraszamy!

>>Galeria zdjęć

[ Wstecz ]